2013. március 9., szombat

Hatástalan MSZP kampány

Hatástalan az MSZP kampánya

MNO

2013. március 08., péntek 18:38
A Századvég 2013 márciusában készített közvélemény-kutatásának tanúsága szerint a lakosság többsége nem ért egyet az MSZP Orbán Viktor miniszterelnökkel kapcsolatos óriásplakátjának és a párt kampányfilmjének üzeneteivel. Mindkét kampányanyag ismertsége alacsonynak mondható.
Tetszik a cikk? Ossza meg ismerőseivel is!
Az MSZP február 19-én bemutatott óriásplakátjával folytatta kampányát, melyen Orbán Viktor látható a „Fidesz: rendbe tesszük tönkretesszük az országot” felirattal. A párt továbbá március 3-án mutatta be az újságíróknak Magyarország ma című kampányfilmjét. A Századvég kutatása ezen kampányanyagok ismertségét és társadalmi megítélését vizsgálta a felnőtt korú magyar lakosság körében.

Fotó: Századvég Alapítvány

A megkérdezettek több mint kétharmada (68 százalék) nem találkozott az MSZP Orbán Viktor miniszterelnökkel kapcsolatos óriásplakátjával. A párt kampányfilmjének ismertsége még alacsonyabb, mindössze a lakosok 5 százaléka látta teljes egészében, 13 százalékuk részben, és 82 százalékuk nem találkozott vele.
Hirdetés

Nem értenek egyet az MSZP-s üzenettel

Azoknak a megkérdezetteknek, akik látták a párt óriásplakátját, kevesebb, mint a fele (42 százalék) tudta pontosan felidézni, hogy miről szól, 31 százalékuk csak részben tudta felidézni, 12 százalékuk pedig egyáltalán nem. További 15 százalék azok aránya, akik nem tudtak vagy nem akartak válaszolni a kérdésre. Az óriásplakátot ismerő válaszadók döntő többsége (59 százalék) nem ért egyet a kampányanyag üzenetével, 28 százalékuk egyetért vele, továbbá minden nyolcadik megkérdezett (13 százalék) nem tudott vagy nem akart nyilatkozni ebben a kérdésben.
Nagyobb arányban határolódott el a lakosság a párt kampányfilmjének üzenetétől. Kétharmada (67 százalék) azoknak, akik látták részben vagy egészben az MSZP kampányfilmjét, nem ért egyet annak üzenetével, 29 százalékuk fejezte ki egyetértését. Kiderült az is, hogy a válaszadóknak határozott a véleményük a film üzenetéről, mindössze 4 százalékuk nem tudott, vagy nem akart válaszolni erre a kérdésre.
Fotó: Századvég Alapítvány
A nagy port kavart szocialista kampányfilmben egy fiatal lány kifejti, hogy álmai Magyarországa olyan: nem kell „kuporgatni, hogy a hidegvízre-valót összegyűjtse”. A Lánchíd Rádió ugyanakkor kiderítette, hogy a családjának több ingatlan is a tulajdonában van.
A filmet volt SZDSZ-munkatársak gyártották – írja a Heti Válasz. A lap megnézte, kik állnak a kampányfilmet készítő Weber und Mill Kft. mögött. Török Zsolt szóvivő azt elismerte, hogy hibáztak, ugyanakkor Mesterházy Attilát lenyűgözte az SZDSZ-es háttéremberek munkája, a szocialisták vezére egyenesen műalkotásnak nevezte a kisfilmet.